Natuuracademie: minicursus trekvogels herkennen.

Op donderdagavond 21 en zondagmorgen 24 november organiseert de Natuuracademie van Amersfoort een minicursus Trekvogels herkennen.

In het najaar komen veel vogels uit het hoge noorden om de winter in onze omgeving door te brengen. De polders en randmeren ten noorden van Amersfoort zijn met name voor watervogels een geliefde overwinteringsplek, maar ook niet watergebonden vogels verblijven ’s winters in onze omgeving.

Op de cursusavond gaat het over het hoe en waarom van de vogeltrek, welke (water) vogels er allemaal te vinden zijn en hoe u ze kunt herkennen. De minicursus wordt zaterdags afgesloten met een veldexcursie in polder Arkemheen om de vogels in levende leve te gaan zien.

Docent: Gert de Wit

Tijdstip cursus: Donderdagavond 21 november van 19.30 tot 21.30 uur en zondag 24 november waarschijnlijk van 10.00 tot 12.00 uur.

Locatie: Het Groene Huis, Schothorsterlaan 21, Amersfoort. De excursie begint bij het stoomgemaal Hertog Reijnout in Nijkerkerpolder.

Meer informatie volgt op donderdagavond. Dan kan ook over carpoolen nagedacht worden.

Kosten: € 5.00 leden KNNV- en INV- afdeling Amersfoort, niet leden € 10.00. Gepast contant betalen bij binnenkomst. U kunt niet pinnen.

Aanmelden: Verplicht via CNME@amersfoort.nl

Maximaal: 24 deelnemers

De Natuuracademie is een samenwerking van CNME Amersfoort en de regionale afdelingen van KNNV en IVN in Amersfoort en omstreken.